søndag 23. august 2009

Syv sukkertøy på en søndag...

Her er ukas inspirasjon:
1. Sirkuslandsby på Torshov. Siri-fin tok meg med på en kveldstur, og plutselig åpenbarte sirkuslandsbyen seg foran oss: vimpler og lys i trærne, sirkusteltet med artister som øvde på ferdighetene sine, sirkusvognene og verdens hyggeligste utecafé som serverte deilig mat og kaker. De er her hele neste uke også, så kom dere av sted og ta inn den eventyrlige stemningen.
2.
Reisejournaler. Jeg fikk tak i to stykker fra Suki i går, hvor en skal være til forberedelser til New York turen, og den andre til å skrible ned opplevelser og inntrykk når vi er der. Dette har jeg aldri gjort før, men jeg synes det virker så morsomt å ha et minne fra turen som er mer enn et fotoalbum. På nettet fant jeg blant annet disse flotte eksemplene på kreative reisejournaler:
(Kathrin`s flicker)
(Prêt a Voyager)
(Og en absolutt favoritt: Inside a Black Apple)
3.
Gamle togkofferter. Jeg trenger sårt et sted å samle alt jeg har av smykker, neglelakker, kremer og annet stæsj som tar opp mye plass. Hvis man velger å oppbevare alt dette i en gammel togkoffert blir det ikke bare veldig ryddig, det blir kjempestilig i hylla også:) (Disse sjarmerende eksemplarene er fra Etsy shoppen til willmandie.)
4.
Dette sykkelbildet av The Sartorialist. Er det ikke som om du kan kjenne høstlufta på det bildet? Det fine lyset og de nydelige fargene fanger alt jeg elsker med høsten. Høsten rocker. (Og det gjør sikkert boka til The Sartorialist også, som du kan kjøpe her fra 3.sept.)
5.
Denne kleskomboen. Jeg tenker mye på strømpebukser om dagen. Og nye høstsko. Og hvordan jeg skal prøve å se litt ladylike ut, selv om været krever at man har mere tøy på. Det skal strømpebuksa og høstskoene fikse! (Bildet er fra kule shoppen Bleubird Vintage.)
6.

Denne filmen. Need I say more?
7.
Bildene fra dette hjemmet. Katt? Check. Mick Jagger fotografi på veggen? Check. Gitar og tamburin? Check. Aaah, jeg ville ha flyttet rett inn:)

Ha en fortreffelig søndag der ute!
...og en god mandag i morgen.
Klem A.

Ingen kommentarer: