mandag 19. juli 2010

Staged...

her har jeg satt kameraet på et gryteunderlag med en cherrytomat under linsa. I den ene hånda har jeg fjernutløseren til kameraet, som jeg fikk til jul. Hvorfor forteller jeg dere dette? Fordi jeg liker å fange øyeblikkene, selv om dette øyeblikket er til de grader konstruert. Sannheten er at jeg kjøpte meg en deilig myk skjorte i en herrebutikk i dag, og fikk lyst til å vise den frem. I samme sekund kom jeg til å tenke på et par briller i 50-talls stil som jeg så i butikken i går, og som minner meg om second hand solbrillene venninnen min Helle så generøst ga meg. Så jeg tok dem på for bildet sitt skyld. Jeg mener, hvem sitter vel inne med solbriller? Vel, jeg! Når jeg leker photoshoot på kjøkkenet. Bare tull og fjas, men det gjør meg glad!
***
Noe som ikke er tull og fjas er boka mormor ga meg forrige uke. Vi hadde spist wienerbrød og drukket kaffe, mens vi snakket om hvor vanskelig det er å vite hva man virkelig vil her i livet. Mormor rota fram boken Livsvalg fra bokhylla si og påpekte at den i det minste hadde noen vakre illustrasjoner. Jeg slo opp på en helt tilfeldig side og der stod det klokkerent:

Nå er det din tur til å skape meningen med ditt liv.

"Se der, du!" sa mormor og nikket sikkert som bare en mormor kan.
Og nedenfor ordene var det et maleri av en sti som gikk rett inn i skogen. Jeg pakker kamera og selvutløser med på turen!
Klem A.

2 kommentarer:

Åshild sa...

Å, det innlegget her likte jeg. Må humre litt av stageing - det gjør man jo liksom hele tiden på bloggen. Det blir jo en blanding av sant og usant, på en måte. Ble glad av å lese at det er jeg som bestemmer meningen med mitt liv! At jeg bestemmer. Tenker på det ofte. Helt fra klesvalg ("kan ikke ha på meg det, da tenker den det..." osv til "hva kan jeg mene om dette som ikke er helteit". Det er jeg som bestemmer! Hm, lurer på om jeg må skrive et innlegg om dette snart...

ALIN sa...

Du bestemmer! Spretter over til bloggen din nå for å se hva du har bestemt deg for å blogge om siden sist:)