søndag 27. september 2009

Syv sukkertøy på en søndag...-New York spesial!

...i dag stod vi opp klokken halv ni om morgenen...NY time. Det vil si halv tre på dagen (krise!) her i Norge. I morgen skal vi på jobb. Det kan bli en interessant uke:) Men først litt mimring fra turen, og syv favoritter fra the big apple.
1. Utsikten fra Empire State Building, byens høyeste bygning. Her ser dere dessuten hvor stor Central Park virkelig er!
2. Og utsikten er sikkert grei fra verdens høyeste mann også, Sultan Kosen, som plutselig ruvet frem i gata hvor vi bodde! Han er 2 meter og 47 centimeter, og har dessuten verdens største hender og føtter også. Utrolig. Les mer om da han var i NY her.
3. Anthropologie. Jeg besvimte nesten hver gang vi var der inne. Dette var vakre butikker, men litt dyrere enn hva jeg er vant til og hadde håpet på. Men se så fine utstillingsvinduer!
4. Det var en annen butikk som også vektla utstillingsvinduene sine, og det var Abercombie and Fitch. Ikke bare stod det to modeller og prydet inngangspartiet til butikken i matchende antrekk, men det stod alltid en annen modell i bar overkropp og jeans rett innenfor dørene også. Det satte oss totalt ut! Jeg var så pinlig berørt på mine egne og den stakkars modellens vegne også, men jeg tok et kjapt bilde for å ha med bevis hjem. (Det var hele ideen bak konseptet forsåvidt, men de aller fleste ønsket å ta sitt bilde sammen med modellen.) Morsomt og merkelig! Men det funka tydeligvis på salget, for butikkene var stappfulle av kunder.
5. Maten på turen var helt fantastisk. Vi unnet oss akkurat hva vi ville ha, så en morgen ble det cupcake til frokost på meg, og flere turer innom Starbucks når blodsukkeret ble for lavt. Og hamburgere da...nam!
6. Å se steder man bare har sett på film og TV. New York føltes som en diger kuliss, og vi som statister. Plutselig stod jeg foran trappa til den fabelaktige Carrie Bradshaw, og da fikk jeg litt sug i magen, uansett hvor fiktiv Carrie i Sex og singleliv er. Og rett etterpå var vi utenfor bygget hvor Monica i Friends liksom bor. Veldig rart det også! Vi bestemte oss der og da for at vi også ville ha bodd i det nabolaget, hvis vi hadde vært fiktive personer. Tenk...nabo til Carrie og folka i Friends? Cool.
7. Følelsen av å reise og av å være på eventyr med kjæresten sin var et absolutt høydepunkt. We (heart) NY!
Ha en fin uke der ute!
Klem A.
(ikke trøtt)

Ingen kommentarer: